– е адекватна на интересите и потребностите на учениците;
– стимулира тяхната самостоятелност, като ги учи сами да конструират знание чрез изследване на проблеми чрез изследователския подход в преподаването и ученето;
– е балансирана между усвояването на основни знания и умения, развиване на концептуално мислене, формиране на положителни нагласи и предприемане на отговорни действия;
– си поставя дългосрочни цели;
– преподаването на отделни учебни предмети е необходимо, но не е достатъчно;
– от изключителна важност за формирането на цялостната личност в тази възраст е придобиването на умения за трансдисциплинарните връзки между учебните предмети;
-крайната цел на педагогическото взаимодействие е ученикът да може да прилага наученото в живота, като предприема целенасочени и самостоятелни действия.
– имат универсално значение за учениците от различни култури;
– чрез тях се търси общото в човешкия опит;
– разглеждат се във всички класове, което създава предпоставка за задълбочена и всеобхватна подготовка.