Когато измерването убива това, което мери..

Assenka Hristova: Равносметката след първата родителска среща за 7 клас в уж „елитно“ столично училище:
1/ Основното послание на ВСИЧКИ учители е, че в 7 клас единственото, което има значение е подготовката за националното външно оценяване по български и математика, а другите предмети НЯМАТ никакво значение. Нямат значение и резултатите по ИУЧ български и математика, защото не са балообразуващи.
2/ Учителите по български и математика съвсем открито разчитат на частните уроци и школи да подготвят децата за формата на изпитите по български и математика, които, както стана ясно, са единствените предмети, които имат значение в българското училище в седми клас.
3/ Педагогическата подготовка на младите учители има спешна нужда от сериозно надграждане. Наистина сериозно.
За пореден път емпиричен извод – националното външно оценяване в този си замисъл, функция и реализация няма как да измери и на практика не мери качество на образованието, предлагано в училище. Напротив, то предполага влошаване на качеството, защото стимулира задаване на приоритети за решаване (често) извън формалното училищно усилие и тотална абдикация от предлагане на качествено учене по останалите предмети. Разбира се, възможно е това да е модел на конкретното училище, но се съмнявавам.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *